Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Havárie topení v tělocvičně
28
Havárie topení v tělocvičně
29
Havárie topení v tělocvičně
30 1 2 3
4
Hodnocení  - 2. pololetí
5 6
Seznam dětí přijatých do 1.A pro školní rok 2020/2021
7
Obnovení provozu MŠ
8 9 10
11 12
Osobní přítomnost žáků 9. ročníku pro účely přijímací zkoušky
13 14 15 16 17
18
Otevření MŠ
19
Znovuotevření ZŠ pro 1. stupeň od 25. 5. 2020
20 21 22 23 24
25
Zájem o "odpolední družinu" od 25. 5.
26 27 28
vratky plateb za kroužky 2.pol. 2020
29
Přehled přijatých žáků k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2020/2021
30 31
Drobečková navigace

Úvod > > Zdraví a bezpečnost

Zdraví a bezpečnost

Cíle k zajišťování zdraví a bezpečnosti dětí při pobytu v MŠ

1) - vytváření odmítavého postoje ke společensky nežádoucímu chování (agresivita, lež, ubližování při vzájemném styku dětí)
2) - uvědomění si nebezpečných míst v okolí MŠ (potok, koupaliště, hlavní silnice, …)
3) - osvojení si dovedností správného zacházení s nebezpečnými předměty (pilky, kladívka, drátky, hřebíky)
4) - pěstovat návyk nesahat na neznámé předměty (injekční  stříkačky, bodné a střelné zbraně)
5) - vytvářet u dětí respekt z neznámých zvířat a chránit se před přenášením chorob zvířaty kousnutím, poškrábáním, uštknutím či bodnutí hmyzem
6) - upevňování základních pravidel osobní hygieny a prevence před roznášením nemoci (kýchání, kašlaní, plivání)
7) - osvojování jednoduchých poznatků při ošetřování drobných úrazů dospělým, o nutnosti přivolání dospělého v nebezpečné situaci
8) - osvojení si návyku nedotýkat se jedovatých látek (čistící a dezinfekční prostř.) a léky neužívat bez dozoru dospělého
9) - rozvoj poznatků o nebezpečí ohně, nehrát si s otevřeným ohněm, se zápalkami, zapalovačem
10) - vytváření poznatků o základních opatřeních při požáru – úměrně silám dítěte, hlavně okamžitě upozornit dospělého
11) - osvojení dovednosti správného zacházení s vodovodními kohoutky, zásobníky s mýdlem
12) - osvojení si návyku nesahat na zařízení elektrické instalace (zásuvky, vypínače, ...)
13) - uvědomění si nebezpečí styku s cizími lidmi a přílišné důvěry k nim (jízda autem, přijímání sladkostí, ...)
14) - vytváření návyku neostýchat se obrátit na dospělé s prosbou o pomoc, nebo jim sdělit závažný poznatek (při úrazu, požáru, krádeži, ...)
15) - osvojení si znalostí o základních dopravních značkách a předpisech, které upravují jednání chodců
16) - osvojení si návyku správné a pohotové reakce na signály (světelné, zvukové, ...)
17) - upevňování správného a ohleduplného chování v dopravních prostředcích (při vystupování, nastupování, ...)

Riziková pravidla

Při pobytu ve třídě a při pohybu po budově mateřské školy učitelka dbá na bezpečnost dětí.

Umývárna - učitelka dbá na bezpečnost dětí v umývárně a WC (pohybovat se v klidu a pomalu) nebezpečí uklouznutí, nepobíhat na dlažbě bosy

Šatna  - při neúčasti druhé učitelky pomáhá při oblékání a svlékání dětí školnice
          - neodcházet ze třídy do šatny bez vědomí učitelky
          - poučení dětí o chování v prostorách šatny (nestoupat na lavičky šatních skříněk, nepobíhat kolem nich, nepřistupovat k oknu)

Schodiště - při pohybu po schodech (do druhé třídy, jídelny, šatny v přízemí)
chůze ve dvojicích, přidržování se zábradlí (neposkakovat, střídání nohou)

Šatna v přízemí - domluvená pravidla - vcházení a vycházení ze šatny
- přinášení a ukládání obuvi

Jídelna  - nepít za chůze, pouze u stolečku
 - pohybovat se v klidu a ohleduplně k ostatním dětem
 - přenášení a odkládání (talíře, skleničky, tácky)

Zahrada Mateřské školy

Učitelka musí mít neustálý přehled o dětech.

Průlezky a skluzavku používat pouze za přímého dozoru učitelky.

Venkovní wc není! Jedna učitelka zůstává jako dozor u dětí, druhá uč.
(v případě potřeby školnice) dopraví dítě do budovy školy na wc.

Dbát na bezpečný pohyb dětí v blízkosti stromů, keřů a křoví.